Desk ve Din-Bir-Sen Genel Başkanı Lütfi Şenocak Meclis’de komisyonda görüşülüp genel kurula gönderilen 4+4+4 eğitim sistemi hakkında yazılı bir basın açıklaması yaptı.
Şenocak açıklamasında; yeni getirilen eğitimin önceki eğitim sistemine göre daha verimli olacağını ifade ederek, hükümetin bu yönde yapmış olduğu çalışmaları takdirle karşılıyoruz. Ancak çok eksikleri olduğunu, özellikle hafızlığı ve kuran kurslarını bitirdiği için, bu unsurlar göz önüne alınarak yeniden incelenmesini ve düzenlenmesini istiyoruz, dedi.
4+4+4 eğitim sisteminin getirilmesi ile özellikle hafızlığın biteceğini diyanete bağlı birçok kuran kursu bundan olumsuz etkileneceğini ifade eden Şenocak, yapılanın doğru olmadığını ifade etti. Getirilen bu eğitim sisteminin çocuklarımızın gelişiminde ve yetenek noktasında başarılarının körelmesine vesile olacaktır, dedi.
İlim yolunda sadece beşeri yeteneklerin değil manevi kazanımlarında önemli olduğunu ifade eden Şenocak, özellikle hafızlık gibi zor ama yetenek gerektiren bir kazanımın küçük yaşlarda olması gerekir. 4. Sınıfı bitiren bir çocuğun, ister hafızlık eğitimi için, isterse de eğitimine örgün devam etmek için bir tercih hakkı olması gerekir. Özellikle hafızlık eğitimi alacak ve kuran kurslarına gidecek çocukların açık öğretim sistemi ile eğitimlerine devam etme hakları verilmelidir, dedi.
Şenocak, 4+4+4 eğitim sisteminin tekrar gözden geçirilmesi gerektiğini ifade ederek; mecliste gurubu bulunan siyasi partilerden, milletvekillerinden bu konuda duyarlılık göstermelerini istiyoruz. Bugün Türkiye’de siz hafızlığın ve kuran kurslarının önünü kapatırsanız, birkaç sene sonra hafızlık kavramı nesilleri tükenen canlılar gibi olacaktır. Neden %95 Müslüman olan bir ülkede eğitim sistemi bize uymuyor. Gerekli alt yapı hazırlandıktan sonra, hafızlığa ve kuran kursuna giden çocukların hem dini hem de beşeri eğitimi almaları sağlanmalıdır. Hükümetin her konuda olduğu gibi bu konuda da hassas davranıp bu sistemin yeniden gözden geçirilmesini talep ediyoruz, dedi.
Şenocak, Kanun değişikliği sonrasında ilk 4 yıl ilköğretimin ‘birinci kademesi, ikinci 4 yıl ise ilköğretimin ‘ikincisi kademesi' olacak. İlk 4 yılın sonunda öğrenci mevcut ilköğretim okuluna devam edebileceği gibi başka bir ilköğretim okulunun ‘ikinci kademesine' de kaydolabilecek. İlk kademe derslerine sınıf öğretmenleri, ikinci kademeye ise branş öğretmenleri girecek. Milli Eğitim Bakanlığı ‘ikinci kademe' müfredatını yeniden düzenleyerek bu kademedeki ‘alan' derslerinin ağırlığını artırarak, bu alan derslerinin içerisine mutlaka Kur’an-ı Kerim dersi de koymalıdır, dedi.
Şenocak, yazılı basın açıklamasını tamamlarken, hükümetin bu tür çalışmalarını desteklediklerini ancak 4+4+4 eğitim sisteminin çok eksik olduğunu ve giderilmesi noktasında hükümetten yeni çalışmalar ve gayretler beklediğimizi ifade ediyor ve gelecek nesillerimiz ve ülkemiz için daha sağlıklı bireylerin yetişmesine bu çalışmaların temel oluşturacağını ifade etti.